tirsdag 18. desember 2012

visuell framstilling av ord og utrykk

her ser dere bildet jeg laget i kvalitet og dokumentasjonsfaget. jeg tok utgangspunkt i bildet av en brokkoli og brukte photoshot til å redigere og "spice" opp bildet en del. oppgaven var å lage en visuell framstilling av et utrykk eller en hvilke som helst tekst. Jeg valgte å bruke "growing up is for trees" nettop fordi hovedfokuset i bildet var en brokkoli. Utrykket kan vi mennesker bruke som en spøk for å ha en unnskyldning til å oppføre oss som barn. Men i dette bilde er brokkolien levende å har "tagget" over "trees" og skrevet "old people" under uutrykket. Fokuset mitt var ikke å finne et genialt utrykk men heller bruke tid på å lage noe kreativt ut av bokstavene og brokkolien. Jeg brukte bildet av en brokkoli jeg fant på google bilder som bakrunn. så lagde jeg en svart strek rundt roten og laget munn med tenner og tunge og et blått øye. Jeg brukte grønne og runde former på toppen for å få en annen effekt enn det som allerede var på bildet. Til høyre ser du en tenkeboble med en tanke i. Det algde med et bilde som jeg strekte ut til alle sider slik at det ble ugjenkjennelig. Til slutt hadde jeg utrykke som er laget av tre forskjellige farger som er lagt oppå hverandre.
Jeg ble veldig fornøyd med resultatet mitt. Jeg synes selv at det ble et kreativt og annerledes utrykk, noe som var i fokuset når jeg lagde bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar